IF KVIK » Ledelse » Generalforsamling 2017
Generalforsamling, Idrætsforeningen IF KVIK d. 8/2 2017
Sted: Klubhuset i Hvam
Referent: Mads Holm
 
Inden mødet var følgende dagsorden ifølge vedtægterne, blevet offentliggjort:
1.Valg af dirigent & Referent
2.Aflæggelse af ledelsens beretning og visioner for fremtiden ved ledergruppens organisator.
3.Aflæggelse af aktivitetsudvalgenes beretninger ogvisioner
4.Forelæggelse af de reviderede regnskaber til godkendelse
5.Orientering om budgettet for indeværende år
6.Behandling af indkomne forslag
7.Valg til ledergruppen i form af: 1 organisator, 1økonomiansvarlig og 1 Aktivitetsformand
8.Valg af medlemmer til aktivitetsudvalgene
9.Valg af revisor
10.Eventuelt
Ad.1 Ole Månsson blev valgt som dirigent, Mads Holm valgt som referent
 
Ad.2 Velkomst og ledelsens beretning ved organisator Peter Andersen.
  • Peter Andersen berettede om et 2016 der har budt på godt samarbejde i såvel bestyrelsen, samt i de respektive udvalg
  • Damehåndbolden var i en periode i fare for at ophøre i 2016, men et viljefast mandskab tog sagen i egen hånd, og fik rejst sig. Og i dag kører damerne ufortrødent videre - godt arbejde!
  • Der blev igen i 2016 afholdt en utrolig vellykket sportsuge på Hvam Stadion. Det er, og bliver et livsnødvendigt unde for foreningen, at denne ugefest giver et solidt overskud.
  • Der er indgået samarbejde med Hobro IK i 2016 - hvilket resulterede i en opvisningskamp til sportsugen
  • Vision: Klubbens vision er fortsat at opretholde drivkraften til fortsat at tage initiativer til nye tiltag, samt at være forandringsvillige. Foreningen skal stadig udvikle sig sportsligt og socialt.
 
Ad.3 Aflæggelse af aktivitetsudvalgenes beretninger:
 
Gymnastik:
  • Vi havde opvisning i marts. I det store og hele som vi plejede, - og så alligevel ikke helt. Vi havde ikke noget opvisningshold, men i stedet lavede vi plads til, at alle børn i hallen kunne få mulighed for at prøve nogle af vore redskaber. Vi lavede en redskabsbane til fri afbenyttelse i ca. 20-30 min. Det vurderede vi, var rigtigt godt, så det prøver vi igen i år.
  • I september startede vi op med 4 børnehold og 2 voksenhold, fordelt med 2 børnehold i Hvam og 2 i Hvilsom. 1 voksen hold i Simested og kun 1 i Hvilsom. Vi vil gerne kunne tilbyde et mere i Hvilsom, men Mogens har valgt at stoppe som instruktør, og det har ikke været os muligt at finde en afløser. Hvis nogen kender en, der har lyst til at starte noget voksen motion, vil vi meget gerne høre fra jer.
  • Igen i år har det været gymnastikafdelingen, der har stået for julekalendersalget. Vi fik solgt næsten alle kalendere, - så det har givet et godt overskud.
  • Også i år tilbydes der svømning 1 time i ugen, 10 lørdage fra nytår og frem, i Aars svømmehal. Her er der stadig plads til at flere kan deltage. Svømmehallen er stor.
  • Idræt for Sjov er desværre ikke med på programmet i år. Det har ikke været muligt at finde en instruktør i foreningen, der kan møde så tidligt på skolen.
  • Vi skal have gymnastikopv. lørdag d. 11.marts kl. 10 – 12 i Østhallen. Programmet ligger ikke helt fast endnu.
Håndbold:
  • Vores damer er rykket ned i serie 3, efter at have spillet serie 2.
  • Ny træner, Nikolaj Mortensen. 
  • Der er kommet nye spillere til (både helt nye og ældre)
  • 12 marts er der banko spil i østhallen Kl. 13
 
Badminton:
  • Andelskasse cup blev igen afholdt med succes - men med knap så mange som der plejer at være. Vi fik stor ros fra spillere der kom fra nabo kommunerne.
  • Klubmesterskabet skal snart afholdes.
  • Om onsdagen er der turnerings badminton, 14-18 stykker.
  • Onsdag formiddag er fuldt hus i Østhallen - badminton for "plus 60" spillerne
  • Badminton er grundlæggende "med pil op ad" i tiden
 
Fodbold:
  • Vi er stadig 5 senior hold inkl. old boys
  • 3 ud af 4 seriehold rykkede op i foråret 2016 - alle 3 hold endte dog med nedrykning i efteråret.
  • På trænerområdet har vi forlænget aftalen med førsteholds træner Jimmi og Niki, de fortsætter nu på 3. år
  • Per Sørensen (2. holds træneren) fik et bedre tilbud, og er kommet til Nørager. Bliver savnet, har lavet et formidabelt arbejde de sidste 4 år.
  • Hentet ny andenholds træner i form af Ole Skødt, trænede valsgaard førhen.
  • Samme antal hold i 2017 som 2016 (5 stk)
  • Sommerfesten gav et godt og solid overskud, vi havde blandt andet opvisningskamp mod Hobro, firmafodbold, FIFA turnering og løb og naturligvis festen lørdag aften.
  • Vi fik renoveret de gamle omklædningsrum i foråret 2016.
  • Derudover har fået lavet kloak separering.
  • Standerhejsning var d. 28 januar, (38 spillere mødte op)
  • Træningsweekend bliver i år afholdt i Skive hvor vi bliver 35-40 personer.
 
KVIK-Løb:
 
  • Er blevet overtalt til at fortsætte i 2017
  • 3km. 5,2km. og 9km. ruter.
  • Spare på gaverne, vi har ikke tiden til det.
  • Det bliver mandag d. 12 Juni 2017
  • Er en smule udfordret pga. mange løb rundt omkring i sommerperioden
 
Spinning (indoor cyckling):
 
  • Er omkring 20 stykker
  • Østhallen har sponsoreret 10 nye cykler.
  • Hans Jakobsen styrer det med UG.
 
Østhallen:
 
  • Økonomien i østhallen kører fint.
  • 5 års plan med udbedringen er ved at være gennemført.
  • 2017 skulle østhallen gerne blive gældfri.
 
 
Ad.4
Forelæggelse af de reviderede regnskaber til godkendelse
  • Jesper Dalum fremlagde det reviderede regnskab for 2016, og kunne berette om overskud i idrætsklubben.
  • Regnskabet blev godkendt.
 
Ad.5 Orientering om budgettet for indeværende år:
  • Budgettet for 2017 blev fremlagt og godkendt.
 
Ad.6 Behandling af indkomne forslag
  • Der var ved generalforsamlingen ikke indkomne forslag
Ad.7 Valg til ledergruppen i form af: 1 Formand (Organisator), 1 Økonomiformand og 1 Aktivitetsformand.
 
Peter Andersen var IKKE på genvalg (efter 28 år i bestyrelsen)

Den nyvalgte bestyrelse

Niels Møller Holm (i midten) nyvalgt som Formand (organisator)

Jesper Dalum (TV) fortsætter som økonomiformand

Lars Bisgaard (TH) fortsætter som aktivitetsformand
Ad.8 Valg af medlemmer til aktivitetsudvalgene:
  • Bemandingen på de forskellige poster i udvalgene blev besat på følgende måde:
 
Gymnastik:
Organisator: Karin Holt Jensen
Økonomiansvarlig: Lena Amstrup
Praktiker: Henning Als
 
Håndbold:
Organisator: Lone Kjær
Økonomiansvarlig: Mette Sofie Gruhn
Praktiker: Maj Ørbæk Kristoffersen
Suppleant: Anna Grethe Skjøtt Sørensen
Udvalgsmedlem: Sanne Skødt
 
Badminton:
Organisator: Peter Andersen
Økonomiansvarlig: Judith Laustsen
Praktiker: Lotte Møller Nielsen
 
Fodbold:
Organisator: Dennis Bisgaard
Økonomiansvarlig: Heine Sørensen
Praktiker: Jesper Andersen
 
KVIK-løb:
Hovedansvarlige: Solveig Sørensen og Lone Johansen
 
Indoor cycling:
Hovedansvarlig: Hans Jacobsen

Ad.9 Valg af revisorer:          
  • Henning Als og Henrik Hildebrandt blev genvalgt som revisorer. Herudover det eksterne Revisionsfirma i Aalestrup Lars Olsen A/S (Lars Jensen)
     
 
Ad.10 Eventuelt
  • Peter Andersen takkede af som formand, og forsikrede at han gerne ville hjælpe klubben på det plan som han her energi til. Blandt andet ved at tage entre til førsteholdskampe osv.
  • Lions klub har givet idrætsforeningen en helt ny grill i forbindelse med deres jubilæum.
  • AIF samarbejdskontrakt skal genforhandles for 2018. (møde d. 9/2-17)
  • Peter blev afslutningsvis indlemmet i I.F. KVIK's "HALL OF FAME", som kun tæller ganske få tidligere medlemmer, og som bevis herpå, overraktes der et æresmedlems-diplom af Lars Bisgaard.
Stor Cardeau til Peter Andersen
IF-KVIK | Kirkebyvej 26B | 9620 Aalestrup